Baltic Junior Cup

Lugu sellest kuidas puhkusperioodi pealt Baltic Junior Cup’il võistlesin ning läbi valu viiendaks jooksin, kui ma isegi normaalselt kõndida ei saanud.


Võistlusreisi iseloomustavad sõnad: probleemid probleemide otsa. Esimene probleem ilmnes mul juba paar nädalat enne võistlust, kui minu põlvevalu tagasi oli. Põhjuse sain teada päev enne Poola sõitu. Plaan oli BJC’l jooksud ära teha ning siis täieliku puhkuse peale minna, et põlv taastuda saaks.

Reede varahommikul alustasime nelja väikese bussiga teekonda Poola suunas. Kohale jõudsime õhtul pimedas. Kerge jooksuots ning valmistumine esimeseks võistluspäevaks – teateks. Teine probleem ilmnes enne kohale jõudmist, kui selgus, et mõned meist ei saa võistelda. Teatevõistkondade koosseisudes tuli muudatusi teha.

Teade
Aeg: 34:33
Rada: 4,7km
Võistkonna koht: 4./33.
Vahetuse koht: 11./33.
Pidin esimest vahetust jooksma. Alustasin hästi rahulikult, et rütm sisse saada. Esimese punktiga tegin kohe väikese vea, kui jooksin kõrval asuvasse hajutuspunkti. Õnneks sain end kiirelt paika tagasi. Kolmanda punkti eel hajusid mõtted korraks eemale ning kaldusin vasakule. Punktist välja mäest alla joostes hüppasin üle maha langenud puu ning väänasin vasaku jala hüppeliigese korralikult välja. Seisin pikalt puu najal ning ainuke mõte, mis peas tiirles, oli, et kuidas ma enda võistkonda niimoodi alt vean. Jooksin edasi, iga samm valulik. Kiirus langes märgatavalt. Neljandast vale suunaga välja. Tee peale jõudes viskasin hetkeks pilgu kompassile ning hoidsin sellega ära vales suunas liikumise. Ülejäänud rada läks paremini. Mõned väikesed vead punktide eel, millest tuleb lahti saada! Finišisse jõudes oli kõndida valus. Sain arsti käest kohe jalale külma ning rõhksideme. Järgmisel päeval võistlemise keelas ta loomulikult ära.


Terve päev oli kõndida pea võimatu, kuid tavarajal võistlemise poole pealt olin äärmiselt optimistlik. Kaua see jalg ikka valutab, kui varemalt on see kiirelt kadunud. Õhtul oli tavapärane riikide koosviibimine koos mängudega, kus seekord jäin ainult pealtvaataja rolli.

Tavarada
Aeg: 49:29
Rada: 5,5km
Koht: 5./30.
Hommikuks oli jalg tunduvalt parem, kui sain täistalda maha pannes korralikult jalale astuda. Paistetus ja valu, kui jalalaba kuhugi suunas veidikenegi liikus, polnud kuhugi kadunud, kuid mul oli kindel soov võistlema minna. Esialgse plaani kohaselt pidin minema rada läbi kõndima, kuna N18 klassis oli koos minuga vaid kolm eestlast võistlusvalmis. Minu plaan nägi ette aga jooksmist, kui ma juba rajale lähen. Lasin Vallol enda jala nii tugevalt kinni teipida, et see ei liikunud kuhugi suunas, valuvaigisti sisse ning metsa. Jooksusamm oli äärmiselt ebameeldiv. Tõusudest üles minna oli raske, alla joosta ei julgenud. Terve rada oli üks suur kannatamine. Poole raja peal hakkas jalg nii tugevalt valutama, et hakkasin mõtlema kas suudan lõpuni joosta. Suutsin! Finišisse jõudnuna oli kõndida äärmiselt valus, kuid ma olin õnnelik. Tulemusi nähes oli rõõmu veel rohkem. Minu eesmärgiks oli proovida rada lihtsalt läbi joosta, kuid ma tegin selle ära lõpetades viiendal kohal.



Ainus asi, mis selliste juhtude puhul toidab, on tahtejõud ja motivatsioon! :)


Praegu olen täieliku puhkuse peal ning lasen jalgadel terveneda. Paari nädala pärast tahaksin taas treeninglainele saada ning uue hooaja ettevalmistusega alustada. Eks näha kuidas läheb.

Kommentaarid