Juunioride MM ühe sammu kaugusel

Minu esimene juunioride MM on ukse ees, või õigemini öeldes, kohe uksest sisse astunud. Kaks päeva ärasõiduni, kuus päeva esimese stardini. Tunded, mis mind valdavad on seinast seina. Ühest küljest ootan ma seda võistlust väga, ma tahan juba mõõtu võtta juunioride maailma paremikuga ja võistelda nii hästi kui võimalik, kuna maastikud on äärmiselt vinged. Jah, äärmiselt rasked samuti. Teisest küljest on mul väike kartus selle nädala ees, sest ma ei tea kuidas mu organism suudab ühest võistlusest taastuda ja järgmiseks valmis olla. Ees ootab viis rasket starti kuue päeva jooksul!

Mis ma maastikest arvan?
Üsna keerulise struktuuriga, harjumatud, rasked nii tehniliselt kui ka füüsiliselt, palju kohanemist nõudvad. Esialgu arvasin, et Norra maastikud on samasugused nagu Soomes või Rootsis, üks põhjamaa kõik. Eksisin.  Kõige suurem erinevus ja orienteerudes kindlasti kõige suuremat tähelepanu nõudev on see, et (enamikes) soodes on tunduvalt parem joosta kui metsa all. Vähemalt minu jaoks, kes ma ei ole harjunud kivisel pinnasel jooksma. Teine erinevus on see, et avakaljusid ei ole, või kui on, siis äärmiselt vähe. Kolmandaks nõuab maastik kiiret ümberkohanemist, suured objektid vahelduvad väga detailsete maastikuosadega.

Juuni alguses toimunud laagris pidin tõdema, et nii kui metsa sain, köitis mind kõik selle juures. Ma ei saanud esialgu küll hakkama, kuid mida aeg edasi, seda enam harjusin. Läksin ja tulin pea igast trennist naeratusega. Pean ütlema, et raskustest hoolimata on Norra maastikud minu jaoks kõige meeldivamad, millel ma kunagi jooksnud olen!

Kuidas vorm on?
Minu füüsiline vorm on terve kevade olnud parem kui kunagi varem, mida on näidanud ka joostud võistlused ja testjooksud. Kas ma olen MMi ajaks hooaja parimas vormis? Loodetavasti. Kas minu hooaja parim on piisav hea soorituse jaoks? Hea küsimus.

Tehniline pool vajab täiustamist nagu alati. Ma olen sel hooajal üritanud tähelepanu pöörata enda kõige suurematele nõrkustele ja samal ajal üritanud teadvustada ka enda tugevaid külgi. Loodetavasti suudan MMil kõik enda tugevused ära kasutada ja nõrkused tagaplaanile jätta.

Eesmärgid?
Ma ei oska mingit kindlat eesmärki seada, kuna ma ei tea hetkel enda taset juunioride maailma paremikuga võrreldes. Ma võiksin ju unistades panna sihiks MMilt medaliga naasta, kuid mulle meeldib kui mu eesmärgid on reaalsed, saavutatavad. Jah, ma olen unistaja, mingil määral.

Tegelikkuses olen ma endale mingid eesmärgid paika pannud, aga mulle ei meeldi neist rääkida.

Võistlusest
JWOC leiab aset 4.-10.juuli Norras, Raulandis.
Võistluste koduleht: http://jwoc2015.org/.
Juunioride MMi programm:
- 4.juuli - model
- 5.juuli - sprint
- 6.juuli - lühiraja kvalifikatsioon
- 7.juuli - lühiraja finaal
- 8.juuli - puhkepäev; model
- 9.juuli - tavarada
- 10.juuli - teade

Kõik toetajad ja kaasaelajad - pöidlad pihku!


________________________________________________________________________

Ma pole käimasolevast võistlushooajast veel midagi kirjutanud. Peamiselt selle tõttu, et alati oli millestki puudus - kord ajast, kord motivatsioonist. Ma võiksin ju kirjutada igast toimunud võistlusest, vähemalt olulistest võistlustest nagu EMV või Balti MV, või sellest, mis vahepeal toimunud on, kuid ma ei tunne, et mul oleks millestki kirjutada...

Kommentaarid