Aprillikuu rõõmud, mured

Viimasest postitusest on möödunud pea kuu. Mis ma vahepeal teinud olen? Vaevelnud kordamööda haiguste, vigastuste ja aja- ning energiapuuduse käes. Raskelt läheb see aeg praegu, õnneks on varsti kõik läbi.

Põlva MV öine
Aeg: 36:22
Rada: 4,3km
Koht: 2./5.
Tegin K-punkti mõned sammud, et esimene etapp ära vaadata. Algus läks normaalselt, teise minnes keerasin liiga vara teelt metsa, kerge segadus. Neljanda eel kaldusin vasakule ning seisin päris tükk aega, enne kui enda täpsest asukohast aru sain. Punkti kätte saades jooksin sealt vale suunaga välja ning tegin lisakaare. Kuuendasse minnes oli ainuke mõte peas, et laagri ajal tegin samas kohas viga. Ja läksin uuesti veale. Soost üle joostes võtsin lisatõusu ja olin täiesti segaduses. Nii ma seal käisin edasi tagasi kuniks otsustasin seisma jääda ja kaarti vaadata... Edasise raja vältel kaldusin kogu aeg kord vasakule kord paremale. Jooks polnud see, mis ma lootsin.

Peko kevade 1.päev
Aeg: 53:43
Rada: 6,2km
Koht: 1./7.
Esimest tõusu võttes tundsin, kuidas ei liigu. Teisele poole mäge jõudes vaatasin ka kaarti täiesti tühja pilguga. Kõik tundus sel hetkel nii vale. Käisin paar sammu siia-sinna ja seisin. Nii ma seal olin umbes poolteist minutit, kuni lõpuks kõik selgeks muutus. Neljandasse oleks võinud otse üle mäe minna. Kuuenda punkti juures seisin päris hulk aega, enne kui seda nägin. Ülejäänud rada oli piin. Mitte orienteerumise, vaid jooksu poole pealt. Ainuke asi, millest ma mõelda suutsin, oli see, et tahaks maha istuda ja mitte ühtegi sammu enam jalgadel teha. Jalatallad tegid põrguvalu. Kannatasin edasi. Kaheteistkümnendasse plaanisin algselt teed mööda ringi joosta, kuid mõtlesin natukese aja pärast ümber. Finišisse jõudes ei tõusnud enne mitut minutit püsti..

Peko kevade 2.päev
Aeg: 44:45
Rada: 5,6km
Koht: 1./7.
Esimene punkt tuli ilusti. Teise minnes keerasin täiesti suvalisest kohast järsku paremale endalegi arusaamatul põhjusel. Jooksin teega paralleelselt risti tuleva teeni. Segadus. Lõpuks jõudis kohale, mis ma just teinud olin ning läksin võtsin punkti ära. Poolteist minutit kaotust. Kuuendasse ei tahtnud otse üle mäe minna, mistõttu jooksin mööda teed ringi. Pool minutit kaotust. Üheteistkümnenda juures tegin väikese vea, minnes liiga paremale. Eelviimasesse minnes oleks võinud otse üle raiesmiku minna, mitte ümber mäe ringi teha. Jalatallad andsid ka see päev päris korralikult tunda, kuid õnneks natuke vähem kui eelmisel päeval.

Peko kevadele järgneval teisipäeval läksin hoolimata hommikusest peavalust päevakule. Poole raja pealt tulin kõndides ära. Koju jõudes sain ebameeldiva üllatuse osaliseks. Olin palavikus. Alles kaks nädalat varem olin haige, nüüd jälle. Haiguse tõttu jäin kahjuks ilma ka noorte- ja juunioride koondise laagrist Kallisabal.

Jüriööjooks
Aeg: 37:30
Rada: 3,6km
Koht: 14./50.
Terve nädalase haiguse kiuste ajasin end jüriööks voodist välja. Soojenduse jätsin põhimõtteliselt tegemata, et rajale natukenegi energiat hoida. Alguse võtsin rahulikult ja tundus, et kõik sujub. Teisele poole jõge jõudes, usaldasin teisi liialt palju ja jätsin ise kaardi lugemata. Läksin veale ning kõik kadusid ära. Ekslesin seal siis paar minutit. Edasi võtsin tempo maha. Leidsin soost oja äärest jää, kuhu põlvega muidugi otsa kukkusin ja selle korralikult ära põrutasin. Üritasin korralikult kaarti jälgida ning kulgesin kuidagi lõpuni. Põlv läks paiste ja siniseks ning jalga liigutada ei olnud just kõige toredam.

Vaskna järve jooks
Aeg: 33:27
Rada: 7km
Teisipäeva hommikuni olin kahevahel, minna jooksma või mitte. Lõpuks otsustasin siiski kohale minna ja enda jooksuvormi testida. Juba soojenduse ajal polnud enesetunne just kõige parem, niisamuti ka rajal. Palavik oli organismi oma jälje jätnud. Enamus rajast kulges mööda asfalti, vaid 2km raja keskelt sai mööda kruusateed joosta. Põlv andis järjekordselt tunda. Vähemalt sain mingitki aimu enda jooksuvormist, kuigi paar päeva peale nädalast haigust polnud see just kergemate killast.

Läti MV öine
Aeg: 44:43
Rada: 4,5km
Koht: 1./3.
Kuna aprillikuu viimasel nädalavahetusel Eestis võistlusi ei olnud, siis sõitsime lõunanaabritele külla. Reede õhtul jooksime Läti MV öist. Võtsin rada rahulikult ja rõhusin pigem orienteerumise kui jooksmise peale. Teise oleks pidanud ümber mäe ning üle sadula jooksma, mitte üle mäe. Viienda punkti juures sattusin segadusse, kuna ei lugenud kaardilt sihti välja. Poolteist minutit kaotust. Kaheksandasse minnes jooksin teede risti välja, et punktile kindlalt peale saaks minna. Üheksanda juures jooksin vale tipu otsa. Kümnendasse minnes polnud 100% kindel, et olen seal, kus arvan. Punkti eel olin segaduses ning jooksin punkti taga olevale teele. Seal üritasin end paika saada, mis võttis aega. Viimaks läksin ja võtsin punkti. Kaotust kaks minutit.

Aronas kauss 1.päev
Aeg: 42:33
Rada:
Koht: 1./14.
Raja algus oli öisest tuttav. Kuuendasse ronisin muidugi kõige rohelisemast osast, kus puud risti-rästi ees. Kaheksandasse mineku etappi vaadates teadsin, et pean rahulikult minema ja enda asukohta jälgima. Sellest hoolimata suutsin endas ebakindlust tekitada ning punkti ringiga joosta. Ülejäänud rada läks enamvähem normaalselt, jooksin mugavustsoonis.

Aronas kauss 2.päev
Aeg: 1:12:07
Rada:
Koht: 5./14.
Tundsin, et organism on väsinud. Tõusud olid sel maastikul ikka korralikud! Esimesed kaks punkti sain hästi. Kolmas oli pikk etapp, kus rütmist täiesti välja läksin. Mõtted olid pigem selle juures, kuidas mugavustsoonist väljas joosta, kui orienteerumise juures. Olin kaardil, ise teadmata täpselt kus. Lõpuks jõudsin eelmisest päevast tuttava kohani. Keerasin liiga vara vasakule, kus ekslesin kaua. Kaotust sel etapil kuus minutit. Üritasin edasi korralikumalt kaarti lugeda. Jooksutempo oli alla igasugust arvestust. Seitsmenda punkti läheduses hakkasin endas järsku kahtlema ning keerasin tagasi, seisin paigal ning liikusin siis mööda teed eemale. Lõpuks mõistus selgines ja läksin punkti. Kaotust kolm minutit. Kaheksandal etapil seisin pidevalt, et enda asukohta kontrollida ja mitte teha nii nagu kolmandasse minnes. Üheksandast jooksin tee peale mõttega mööda teed ringi minna. Sinna jõudes aga otsustasin üle mäe otse minna, punkti läheduses tegin jälle viga. Jooks oli kohutav.

MAI
Ilves-3 1.päev
Aeg: 34:58
Rada: 4,4km
Koht: 1./9.
Korralik soojendus ja starti. Sarmite hoiatas, et tuleb ettevaatlikult võtta. Mina panin muidugi stardist kohe ajama ja siis sattusin segadusse. Seisin veidi aega ja üritasin selgust saada. Edasi otsustasin ainult kaardilugemisele pühenduda. Päris normaalselt läks. Seitsmendasse jooksin lagedal oleva tipu otsa, kuigi oleks saanud ümber mäe minna. Kaheksanda etapiga olin segaduses, kuna eeldasin, et olen paremal pool kui tegelikult olin. Seismine ja kaardist aru saamine võttis oma aja. Minut kaotust. Üheteistkümnendal etapil enne lagedat olev poollage ajas hetkeks segadusse. Kaheteistkümnendasse otsustasin otse minna, kaldusin vasakule. Jooksuga jään enamvähem rahule, kuigi paar minutit oleks kindlasti kiiremini saanud.

Ilves-3 2.päev
Aeg: 56:59
Rada: 5,5km
Koht: 1./7.
Kogu rada oli katastroof. Kaardiga ei saanud absoluutselt kontakti ning jalad olid väsinud. Tagantjärele mõeldes, oli see hea, et ma joosta ei jõudnud nii nagu eelmisel päeval, kuna orienteerumise pool oleks siis ilmselt täiesti olemata olnud. Terve raja vältel tegin väga rumalaid vigu, valesid teevalikuid ja jooksin punktivahesid siksakina... See päev ei olnud minu jaoks.

Ilves-3 3.päev
Aeg: 43:59
Rada: 5,2km
Koht: 1./7.
Proovisin võistlust korraliku jooksuga lõpetada. Teise etapi lõpupoole tekkis korraks ebakindlus kahe soo vahel olles, kus soo pidi jääma minust vaid paremale. Kolmandasse minnes jooksin end võsasse kinni ja puudest üle ronimine võttis oma aja. Kaotust etapiga 40 sekundit. Neljandasse otsustasin mööda teed ringi minna, otse üle mäe minek oli kiirem. Viiendasse läksin poollageda ala äärest, punkti läheduses hakkasin vasakule kalduma. Õnneks tabasin selle ära. Kuuendasse läksin vasakult poolt sood ning hakkasin siis sooga kaasa paremale minema. Seitsmendasse minekul oleks pidanud varem üle nina jooksma. Kaheksandasse minekul oja ääres rohelises ei lasknud kaasvõistlejad mind mööda ja nii ma seal üritasin neist mööda ragistada. Üheksanda etapiga tegin imeliku s-kujulise teevaliku. Edasi tee peale joostes olin täiesti segaduses ning seisin vähemalt pool minutit paigal. Lõpuks vasakule vaadates nägin teehargnemist, mida mul vaja oli. Kümnendasse ei tahtnud läbi soo minna, mistõttu otsustasin helerohelisest läbimineku kasuks. Punkti eel tekkis ebakindlus nähes seal oja, mida kaardil ei olnud. Polnud päris see jooks, mida ma ootasin, kuid enamvähem võin rahule jääda.