EYOC - katastroof

Kas saab olla veel kohutavamat lõppu niigi kesisele hooajale? Ilmselt mitte.

Ma sõitsin Portugali teadmisega, et sprint tuleb füüsiliselt raske ning tavaraja ja teate maastikud on kiired. Eesmärgiks oli teha võimalikult puhtad jooksud, mis oleks taganud ka vormile vastavad kohad. Kahjuks läks kõik hoopis vastupidi.

22.oktoobril astusime 17:20 väljuvale lennule ning asusime läbi Frankfurdi Lissaboni poole teele. Portugali kohale jõudes rentisime väikebussid ning sõitsime majutuskohta, Foz do Arelho'sse. Järgmise päeva hommikupoolikul puhkasime reisist ning peale lõunat sõitsime metsa, et teha üks rahulik maastikuga tutvumise trenn. Esmamulje maastikust - mets kiire, hästi nähtav, pinnas liivane, metsateed liivased, alustaimestik segav ja okkaline, roheline nagu valge mets. Oluline oli korralikult enda asukohta jälgida. Tundus, et kõik sujub. Õhtul oli koondisega koosolek ning mängisime briti poistega piljardit.

Neljapäeval peale lõunat sõitsime tavaraja ja teate modelile, mis pidi andma täpsema ülevaate võistlusmaastikust. Mets oli kiire, alustaimestikku vähem kui eelmise päeva treeningul ning roheline mets oli ikka roheline. Peale kaardi läbi käimist sõitsime sprindi modelile, kus tegime lühikese kiirema trenni. Edasi läksime tagasi majutusse, käisime söömas, järgnes koosolek. Õhtul lakkisime oma küüned traditsiooniliselt sini-must-valgeks.

Sprint
Aeg: 18:04
Rada: 2,5km
Koht: 76./98.
Reede. Esimene võistluspäev. Hommikul jooksin hästi rahulikult ookeani äärde, venitasin-võimlesin. Tagasi tulles jäime Margretiga korraliku vihmasaju kätte. Puhkasime, sõime ning sõitsime Obidos'sse, kus toimus sprint. Istusime natuke aega karantiinis ning peagi oli aeg korralik soojendus teha ning rajale minna. Saan kaardi ning jooksen esimese punkti poole. Tänav on turiste täis, vastu tulevad hobused vankriga, jõuan nende nina ees ära keerata, et punkt võtta. Tänavale tagasi, vasakule ning väljaku juurest uuesti vasakule. Natuke enne punkti kahtlen, kas lugesin asukoha õigesti välja, hoog maha. Saan punkti kätte. Mööda treppe alla, vasakule, läbi müüri, uuesti vasakule ja saan punkti ilusti kätte. Järgmisesse nägin kahte teevalikut. Tahtsin minna paremalt, aga keerasin esimesest teest ära, treppidest alla. Lähen vasakult hoopis. Müüri äärest minemise asemel jooksen mööda vasakut tänavat. Jõuan laia tänavani, seisatan ning olen segaduses, üritan aru saada kus olen. Viimaks aru saades liigun edasi, ei loe korralikult kaarti ning keeran esimesest teest paremale, kus näen punkti. Vale number. Seisan, vaatan kaarti ning jooksen enda punkti võtma. Neljandast punktist lähen valesti välja, seisan, keeran otsa ümber ning jooksen mööda ühte tänavat üles, paremale, treppidest vasakule üles ning punkti. Kuuenda saan ilusti. Lähen seitsmendasse, teel seisatan korraks, et aru saada kus punkt asub. Võtan selle ära ja jooksen tagasi tänavale. Seisan. Liigun edasi kaheksanda suunas, keeran esimesest tänavast vasakule ning teen nurga sisse, punkti saan korralikult kätte. Üheksandasse lähen läbi müüri, seisatan ning jooksen edasi punkti. Kümnenda saan ilusti. Üheteistkümnendasse minnes loen end ette ning arvan, et pean paremale jooksma, kust tuleb kohe tänav vasakule alla. Oodatud teed aga ei tule, liigun kaugele edasi. Viimaks jään seisma ja vaatan korralikult kaarti. Saan aru kus viibin. Jooksen alumist tänavat pidi tagasi, jooksen alla ning võtan punkti. Järgmise saan ilusti. Kolmeteistkümnendasse minnes lähen vasakult, jõuan punkti lähedusse kus peaks trepp üles minema. Seisatan ning üritan aru saada, kas minu ees läheb trepp või ei, jooksen üles ja võtan punkti. Tulen tagasi, jooksen mööda treppe alla ning võtan tuttavalt väljakult punkti. Jooksen viieteistkümnendasse, vahetult enne punkti seisatan korraks, et punkti asukohta vaadata. Võtan selle ära, treppidest edasi üles, vasakule tänavale ning punkti. Jooksen edasi, paremale läbi müüri ning lõppu. Finiš võetud, keerleb peas vaid üks mõte - mida ma tegin seal rajal just? Kaotus liidrile on hiiglaslik.
Joon rahulikult vett ning jooksen peale. Seejärel lähen viimase punkti juurde teisi ootama. Vahetasin riided ning läksime avamisele ja autasustamisele. Tagasi majutuskohta sõites käisime poest läbi, et end banaanide ja müslibatoonidega varustada. Õhtul koosolek, kus sprinti ei käsitletud ning üritasime vaid tavarajale keskenduda. Ees ootas uus võistluspäev!

Pilt: Silvia Luup
Tavarada
Aeg: 56:56
Rada: 6,8km
Koht: 55./98.                                                                                           Pilt: EYOC'13
Uus päev, uus pingutus! Sõitsime võistluspaika, vaatasin viimase punkti ja vaatepunkti üle ning suundusin rahulikult karantiini. Istusin veidi aega, seejärel panin end valmis ning hakkasin soojendust tegema (tee, millel seda tegin oli väga liivane...). Liikusin stardi juurde, tegin pea märjaks ja rahunesin natuke. Stardist lähen rahulikult minema. Enne esimest punkti tõmban hoo täiesti maha ning saan punkti ilusti kätte. Teise jooksen suunaga mäeaheliku juurde, seal näen enne mind startinud hollandlast, kes veidi eespool hoiab paremale. Punkt pidi jääma vasakule. Kahtlen endas korraks, liigun kindlalt punkti. Suunaga teele, peale joogipunkti hoian vasakule, et teise teeni jõuda. Edasi jooksen pikalt mööda seda ning lõikan liiga väikese nurga maha, oleksin pidanud varem ära keerama. Liigun järgmise risti oleva sihini ning sealt näen juba mäge, millel punkt on. Kolmandast välja joostes tuleb pähe mõte, et senimaani on hästi läinud. Tõrjun selle kohe eemale, sest enamus rajast ootab veel ees. Neljandasse liigun veidi hooletult, jooksen künkast üle ning hoian paremale. Olen segaduses. Lähen veelgi paremale, lootuses end paika saada. Jõuan tee peale, millest varemalt olin üle jooksnud ilma seda tähele panemata. Liigun mööda seda punkti suunas, jälle segaduses. Lähen põhja poole, saan end kindlalt paika, uuesti punktile peale ning saan selle lõpuks kätte. Mõtle veel rajal, et läheb hästi... 4 minutine kaotus. Kõik oli veel ees, pidi vaid kindlalt edasi liikuma. Viiendasse. Lähen kohe alla oja äärde lootes rohelisest läbi pääseda. See ei õnnestu, liigun mööda mäe külge lõuna poole. Saan rohelisest läbi. Eemalt on lagedat ala paista, jooksen selle suunas. Edasi mööda teed, keeran metsa. Arvan, et olen õiges kohas ja hakkan silmadega punkti otsima. Ei näe seda. Liigun veidi ringi ning taipan, et midagi ei klapi. Olen vale rohelise juures. Ots ringi ning punkti. Edasi suunaga tee peale, peale paremal oleva rohelise lõppemist keeran metsa ning suunaga punkti poole. Jooksen enda arvates õigesti. Paremale vaadates märkan enda lähedal olevat teed, mida seal olla ei tohiks. Olen valel pool mäge. Lähen üle selle ja otse punkti. Kuuendast välja joostes oli plaan joogipunkti minna ning sealt otse edasi seitsmenda poole. Punktist hoian liiga vasakule ning tee peale jõudes jooksen veel vasakule lootes juua saada, kuna seda aga kohe ei tule, keeran ära. Üle kolme künka, teele jõudes vasakule ning edasi punkti suunas. Enne seitsmendat teen veel väikese jõnksu sisse. Kaheksandast kümnendani saan ilusti. Kümnendast mööda linti teeni, seejärel üle künka. Lähen vasakul olevast lohust liiga kaugele,  viga. Edasi tee peale ning võimalikult kaugele mööda seda, lohku ning punkt. Kaheteistkümnendast suunaga välja, lohku hoian paremal, jooksen üles ja punkti. Lähen kaduva teeraja peale, üle sihi joostes suunaga punkti poole vasakul olevat mäge jälgides. Viimasesse mööda mäe külge ning viimane pingutus finišisirgel.
Jooksule tagasi mõeldes oli see kohutav. Teha viga kokku pea 10min, lisaks veel mõned väiksemad koperdused... mida ma tegin seal metsas? Pole sõnu.

Sõitsime majutuskohta tagasi. Kerge koosolek ning seejärel õhtusele autasustamisele ja diskole.

Teade
Aeg: 35:26
Rada: 4,2km
Koht: 14./26 (võistkond 12./26.)                                                         Pilt: EYOC'13
Järgmine ebaõnnestunud start.. Jooksin teist vahetust. Esimesse lähen rahulikult suunaga, jõuan järgi enne mind metsa läinud tüdrukutele. Enne punkti võtan hoo maha, punkti lähen väikese ebakindlusega. Jooksen mäest alla, kahe künka vahelt ning punkti suunas. Millegi pärast vaatan kaarti hooletult ning lähen teisest mööda. Sihist üle, segadus. Seisan. Saan aru kus olen, tagasi punkti. Kolmandasse just tuldud teed tagasi, suunaga edasi. Neljandasse mööda teed, selle kõrval punkt. Viiendasse läbi rohelise, mäest üles, väike koperdus enne punkti. Kuuendasse mäe külge mööda, punkti eel kahtlen endas ning seisan. Järgmisesse mööda sihti, lageda nurgast ning juba kaugelt näha oleva künka otsa. Seitsmendasse läbi rohelise, suunaga edasi. Kaheksandasse puhtalt suunaga. Järgmisesse hakkan koos kaasvõistlejatega viga tegema, õnneks saan peagi aru ning võtan enne konkurente punkti ära. Järgmised kaks punkti ilusti. Raja teisel poolel, peale vaatepunkti, teen pea iga punktiga väikseid koperdusi..

Need võistlused olid väga masendavad. Mets polnud ju midagi erilist, viskas kergelt Lätit, aga miks ma siis hakkama ei saanud? Ma ei tea, tõesti ei tea. Ise olen rumal ja kaarti lugeda ei oska... Peale teadet oli küll tunne, et peaks vist ala vahetama ja kabetajaks või tugitoolisportlaseks hakkama...EI, järgmisel aastal uuesti!

Pean veel ära mainima, et meenutades kevadel toimunud võitlusi, tulevad meelde vaid füüsiliselt tohutult rasked katsumused. Enamus võistlustel pidasin vastu vaid esimeste kontrollpunktideni ning edasi algas võitlus iseendaga ehk finišisse kannatamine. EYOC'il sellist tunnet õnneks polnud. Kaasvõistlejatega, kellega mingil etapil koos olin, suutsin samas tempos liikuda ning pigem ette minna kui maha jääda. Liidritega võrreldes liikusin siiski natuke aeglasemalt.

Võistluse lõppedes sõitsime majutuskohta, käisime ookeanis nö ujumas ja tegime pilte. Seejärel pakkisime asjad, käisime söömas ning läksime Lissaboni, kus veetsime ühe öö. Tagasi tulime läbi Kopenhaageni. Maandumisel lennuk raputas päris korralikult ning lennujaama jõudes pidime kaks ja pool tundi lennukis istuma tugeva tuule tõttu. Õnneks lendu Eestisse ei tühistatud ning jõudsime ilusti koju.

Hooaeg on nüüdseks lõppenud. Tuleb natuke pikem puhkus teha ning seejärel uuesti ettevalmistusega alustada. Uuel hooajal uue hooga!! (: