Koduse MMi eel

Pilt: Võrumaa Spordiliit
Kolm aastat tagasi teatati uudis, mis rõõmustas kogu Eesti orienteerumisrahvast - 2017.aastal toimub põhiklasside MM siinsamas Lõuna-Eestis! Tol korral olin ma ilmselgelt rõõmus, saab ju omadele kodus kaasa elada ja kogu orienteerumisparemikku oma silmaga näha. Asja natuke seedides sain aru, et jooksen ju ise ka sel aastal esimest aastat põhiklassis. Miks mitte proovida ise koondisesse pääseda? See oli unistus, mille toel edasi treenida.

Aasta-aastalt edasi. Füüsiline, tehniline ja vaimne areng. Mõistmine, et Eesti naiste tase on kohe nina ees. Nii sai unistusest eesmärk.

Eelmine hooaeg sain kindlust, et liigun õiges suunas ja kodune MM on käega katsuda. Aga kas ikka on? Eelmine hooaeg loeb väga vähe, kui kõik avastavad, et oleks tore kodus maailma parimatega võistelda.

Hooaja algus suutis korraliku põntsu panna. Peale korralikke talviseid treeninguid lõid viirused ja haigused jalad sootuks alt. Alla igasugust arvestust olev enesetunne, ebaõnnestunud katsevõistlused ja mitte midagi ütlevad treeningud suutsid mu tõsiselt kahtlema panna MMi osas. Kas ma olen üldse väärt seda kohta koondises? Kas ma suudan oma füüsise selleks ajaks korda saada? Kas ma olen võimeline teistega üldse konkureerima?

Ühel hetkel loobusin oma kahtlustest ja otsustasin, et saagu mis saab. Kui saan koondisesse, olen MMi ajaks oma senises parimas vormis ja kui ei saa, siis elan teistele kaasa ja jooksen järgmistel aastatel.

Sellele järgnes EMV lühirada ja medal. Minus on siiski see sisu olemas!

Kooli lõpetamine järgmistele võistlustulemustele suurt ruumi ei jätnud. Võtad end kokku, teed ära kõik vajalikud tööd, kulutad ära viimsegi energiapiisa ja loodad võistelda, kus sul seda kõike ära kulutatut vaja läheb. Üks pettumus teise otsa.

Püüdsin asja mõistusega võtta ja endale sisendada, et sellises seisus ei saagi mingit tulemust loota. Peale Soome MK-etappi oli vend see, kes aitas kehvast hooaja algusest üsnagi valutult üle saada. "Sa pead ebaõnnestuma selleks, et aru saada, kui hästi läheb. Vaata, kui kaugele sa juba jõudnud oled!" Sel hetkel teadsin, et enam ei ole mingit tagasiteed. Tuleb lõpuni välja minna.

MMini jäi viimane kuu ja lõpuks oli korralikeks treeninguteks taas aega. Tõusutreeningud, kiirustreeningud, taastavad treeningud. Kõige raskematel ja vastikumatel hetkedel leidsin end mõtlemast, et ma olen aasta aega treeninud selle nimel, et üks võistlusstart teha. ÜKS pooletunnine jooks. Sõge, eks? Mõtlesin sellele ja surusin oma intervalle edasi. Peale viimast võisin pikali maha visata. Tehtud! Oi, kuidas ma armastan seda tunnet! Järgmine kord uuesti. MM-il jooksen!

Viimased nädalad on läinud üsna plaanipäraselt. Olen väga palju arvesse võtnud oma enesetunnet ja teinud vajalikke muudatusi treeningutes. Vorm on liikunud tõusvas joones ja tunnen end MMi eel kindlalt. See on täpselt see, mis enne hooaja oluliseimat võistlust peab olema.

Kuidas on lood kodus võistlemisega?

Ma ütleks, et äärmiselt tore on siinsamas kodus joosta. Ma olen siinsetes metsades ju üle poole oma elust orienteerunud ja peaksin end tehniliselt väga kindlalt tundma. Välismaiste MMide puhul tihti esile tulevat ebakindluse probleemi ei tohiks siin olla. Kui orienteerumisdistantsidest on tavarada mu tegelik lemmik, siis maastikest tunnen end Eestis väga hästi just lühiraja tehnilistel maastikel. Käesolevat hooaega ja oma füüsilist vormi hinnates tunnen, et tavarada oleks ilmselge liig ning lühirada on täpselt see õige distants.

Palju ja kuidas see mõjutab?

Eks kodus võistlemisel on hoopis teistsugune mõju kui välismaiste MMide puhul. Huvi on kasvanud tuntavalt. Ma arvan, et ei liialda kui ütlen, et iga nädal saan vähemalt paar küsimust võistluste ja oma seisu kohta. Selle kõige juures olen ma aga üritanud rahulikku meelt hoida. Ma tean, et ma oskan neil maastikel joosta ja füüsiline vorm on täpselt see, mis ta on, seda enam muuta ei saa. Suurenenud huvi ja koduste toetuse saan vaid enda kasuks pöörata ning kaasaelavatest fännidest energiat ammutada. Usun, et koduseinad annavad tõuke õiges suunas!

Mis emotsiooniga ma starti lähen?

Võistluspäev on sportlase pidupäev! Kui eelmisel aastal sain tiitlivõistlustel valusa kogemuse osaliseks, siis selleks korraks oli see kindlasti õppetunniks. Ma lähen starti ootusärevalt. Ma lähen tehniliselt kindlat sooritust tegema. Ma lähen oma suurt pingutust nautima!

Kaks päeva MMi avapauguni, kaheksa päeva minu stardini!

Viimases koondise laagris tundis meie vastu huvi ka Eesti Antidoping ning pidin andma oma elu esimese dopinguproovi. See kinnitas, et kodune MM on tõesti kohal!

Viimasel nädalal ootavad ees kerged treeningud ja puhkamine. Mina olen valmis!

Kommentaarid